Stii ce presupune tinuta business?
Te simti sau nu atrasa de ceea ce faci la job, acolo iti petreci aproximativ 40 de ore pe saptamana, iar modul in care arati poate face diferenta intre un „asa da” si „asa nu” din partea colegilor si a sefilor tai. In ce masura te va afecta votul lor de incredere sau cel de blam, vei stabili tu, insa, nu uita ca aparentele conteaza…intotdeauna.
Pentru unele dintre noi, o stare de spirit mai putin vesela se va reflecta si in tinuta, pentru altele dimpotriva, o tinuta impecabila ridica moralul si da stralucirea pe care zambetul nu o poate da in astfel de momente. Cred ca oricine a avut cel putin o asemenea experienta in viata de zi cu zi, la birou. Noi, femeile stim cat de important este sa te imbraci corespunzator job-ului pe care il ai, insa si mai important este sa stii sa iti pui amprenta pe orice fel de tinuta, fie ea si buissness.
Fiecare slujba are specificul ei si impune anumite rigori vestimentare. Pana aici nu e nimic rau, insa imbracand aceleasi haine, zi de zi, nu numai ca iti induci o stare de monotonie, dar te si fac sa te simti lipsita de originalitate. Daca asa simti, cu putina imaginatie, fii sigura ca poti conferi personalitate tinutelor tale de serviciu.
Adapteaza-ti stilul vestimentar si in functie de pozitia pe care o detii in compania pentru care lucrezi. Daca te afli in top management, te numeri printre norocoase, si cu atat mai mult trebuie sa iti pui amprenta nu numai pe ceea ce faci, dar si pe hainele cu care te imbraci. Stilul buisness nu iti lasa prea multe variante. Fie porti constume deux pieces, fie sarafane/rochii combinate cu sacouri/taioare. Pentru femei, stilul buissness a evoluat pe masura ce femeile au inceput sa urce in ierarhie, ocupand functii strategice. Astfel, pantalonii stil barbatesc, cu talie inalta, au devenit din ce in ce mai utilizati de catre femei, iar introducerea in garderoba lor a camasilor albe si sacourilor a fost un semn clar al dorintei femeilor de a se regasi in pozitii ce odata puteau fi ocupate numai de barbati. Istorii de demult, este adevarat. In zilele noastre, stilul buisness este unul mult mai lejer si colorat.
Poti reusi sa te pastrezi in limitele trasate de stilul buisnes si daca ramai fidela stilului tau original, fara culori seci, precum alb, negru, maron sau gri. Renunta si la plictisitoarele camasi albe combinate cu sacouri negre insipide. Alege tonuri calde de bej, crem, bleu, galben pai sau roz pal. Combina camasile din voal sau matase cu fustele tip stilou. In anotimpul rece, poti alege stofe subtiri sau groase, insa rigide, pentru un look fara cusur. Pantofii cu toc desavarsesc tinuta buissness. Daca esti o persoana mai comoda si neobisnuita cu tocurile, poti alege pantofii stil barbatesc cu sireturi si toc foarte jos care se potrivesc de minune costumelor cu pantalon. In ceea ce priveste accesoriile, acestea trebuie sa fie cat mai putine si mai elegante.
Daca nu ocupi o pozitie de management, dar iei contact foarte des cu persoanele din management sau cu diversi clienti, poti adopta un stil mai putin rigid, pastrand totusi nota office. Costumele nu trebuie sa lipseasca din garderoba ta, la fel camasile dintr-un material calilativ, fustele, cu o croiala si lungime care sa-ti avantajeze greutatea si formele. Imprimeurile geometrice sau florale se pot regasi in articolele tale vestimentare, atat timp cat se mentin in limitele unei cromatici restranse (bej, crem, maron, gri, galben pal, roz pal, bleu, albastru inchis, gri, etc.). Accesoriile trebuie sa fie cat mai putine si discrete (cercei, un singur inel pe langa verigheta, un colier mai lung si ceas sunt suficiente). Nu uita ca si decenta iese in evidenta!
Daca ocupi o functie care nu presupune contactul cu clientii si nici cu managementul, atunci poti adopta stilul office casual. Este un stil care iti confera lejeritate si mult mai multe optiuni. Atat timp cat jobul nu iti impune sa te imbraci numai in constum, poti alege sa imbraci diverse combinatii de articole vestimentare, definindu-ti propriul stil. Sacourile buisness nu trebuie sa lipseasca din garderoba ta, pentru ca le poti combina oricand cu jeansi. Cromatica este mult mai extinsa, fara a se limita la o anumita paleta, iar combinatiile de culori sunt permise atat timp cat nu depasesc limitele decentei. Accesoriile poti fi mult mai variate si poti oricand purta bentite de diverse culori, la fel cum iti poti completa tinuta cu o brosa viu colorata sau bratari in ton cu tinuta adoptata.
Daca ocupi o functie in cadrul secretariatului, trebuie sa adopti un stil care sa trebuie sa defineasca imaginea companiei. Mai ales atunci cand lucrezi la receptie si esti prima persoana cu care ia contact un posibil client, tinuta ta conteaza enorm.
Dincolo de hainele pe care functia ti le impune, nu uita de feminitate. Depaseste hotarele tinutelor monotone, prin stil. Pune-te in evidenta prin tinuta si atitudine.
doresc sa fiu frumoasa sa scap de celulita si de riduri va multumesc raspuns