Avem nevoie de cereale!
Avem nevoie de cereale pentru a fi sanatosi!
Stramosii nostri au descoperit ca semintele unor plante sunt foarte hranitoare, se pot conserva pe durate lungi de timp si se pot prelucra in diferite moduri, pentru diversificarea hranei curente. Ei consumau aceste seminte in starea lor naturala, fara a pierde ceva din compozitia lor. Astfel, efectul acestui tip de alimentatie le asigura un aport efectiv de grasimi nesaturate, proteine, fier si vitamine (complexul B).
Varietatea produselor din cereale sunt de importanta majora, atunci cand respectam o alimentatie sanatoasa. Cerealele ne dau “combustibil” inca de la prima ora, fiind indicate pentru micul dejun, in asociere cu laptele sau mierea. Continutul caloric din aceste produse ajuta la o dezvoltare sanatoasa a organismului, de aceea ar trebui sa constituie o parte importanta a alimentatiei copiilor.
Cateva dintre cele mai cunoscute cereale sunt graul, porumbul, orezul, orzul, ovazul, iar alimentele fabricate din acestea sunt painea, faina de grau, faina de porumb, grisul, pastele fainoase, biscuitii, cereale expandate, fulgi de cereale, batoane de cereale, musli.
Bogate in glucide si sarace in grasimi, consumul de cerealele ne asigura energia pentru efort fizic sustinut.
In zilele noastre, cerealele sunt procesate si astfel isi pierd fibrele si poate cele mai hranitoare componente. Pentru a compensa aceste pierderi, in prepararea produselor derivate, se adauga fier, vitamine sau calciu.
Printre beneficiile consumului de cereale se numara normalizarea greutatii corporale, a nivelului glucozei sangvine si colesterolului din sange. Consumul de cereale ajuta la mentinerea diabetului sub control si prevenirea constipatiei. Fibrele din cereale sunt eficiente in reducerea riscului de aparitie al hemoroizilor, apendicitei si cancerului de colon.
Romania, tara cu bogata experienta in cultivarea produselor cerealiere, era supranumita “Granarul Europei”. Produsele care au la baza cereale romanesti sunt mult mai naturale si calitative. Din pacate, pe piata romaneasca, inca sunt preferate produsele cu imagine atractiva, in defavoarea produselor mai slab marketate, avand, insa, o calitate superioara. Nu toate produsele care sunt impachetate in cutii netrasparente, frumos desenate sunt consistente si sanatoase, iar pretul nu reflecta totdeauna calitatea.
De obicei romanul este atras de ambalaj, exact ca si cu hainele de pe om, cu cat arata mai „spilcuit” cu atat crede ce e mai bun si ca i se potriveste pentru al consuma.