Aboneaza-te

Tu ce nivel de imunitate ai?

Primavara e pe aproape, insa pana atunci mai ai de indurat cateva zile friguroase, cu zapada si vant. De cateva luni bune, organismul tau tot lupta impotriva conditiilor atmosferice si incepe sa se simta epuizat. Organismul tau respinge virusii, insa trebuie sa il ajuti si tu, crescandu-i nivelul imunitatii.

Ne nastem cu un anumit numar de anticorpi, unii ai nostri, iar cei mai multi sunt preluati de la mama. E destul de greu sa treci dintr-un mediu septic intr-o lume de bacterii, virusi si microbi, fara ajutor. Sistemul nostru imunitar a crescut odata cu noi, iar cel mai greu ne este sa il mentinem.

Tot ce mananci se reflecta in aspectul nostru exterior. In interiorul organismului au loc o serie de procese importante, iar unul din ele este chiar dezvoltarea nivelului de imunitate. Alimentele pe care le consumi zilnic te protejeaza pot ajuta in acest proces sau nu. Iata ce  alimente ar trebui sa consumam pentru a ne mentine un nivel ridicat al imunitatii.

Legumele

Iarna e mai greu pentru ca nu ai siguranta ca sunt 100% naturale, si prin urmare preferi sa consumi in continuare carne, pentru ca stii ca iti asigura proteinele necesare. Nu este neaparat bine sa procedezi asa. Nu toate legumele contribuie la ridicarea nivelului de imunitate al organismului tau, dar ai grija sa incluzi in alimentatia ta ceapa, usturoiul si morcovii. Usturoiul este considerat chiar un antibiotic natural, deoarece apara organismul in lupta cu traheitele si bronsitele, continand alicina, substanta care ii da puterile antibiotice. Ceapa nu se lasa mai prejos si lupta impotriva infectiilor respiratorii.  Stiu, eviti sa consumi aceste doua legume din cauza mirosului pe care il capata respiratia ta dupa aceea. Sanatatea ar trebui sa fie mai importanta, iar metode de combatere a mirosului mai putin agreabil sunt destule. Morcovul contine si el substante care contribuie la cresterea imunitatii naturale.

Citricele

Toate lumea stie ca in anotimpul rece este bine sa consumi citrice. De ce? Citricele contin vitamina C, care asigura organismului tau acidul ascorbic responsabil pentru intarirea imunitatii. Familia citricelor este foarte bogata, asa ca nu ezita sa consumi din toate soiurile, fiecare continand vitamina C, in doze diferite.

Mierea de albine

Pe langa faptul ca e dulce si gustoasa, te sprijina in fata frigului de afara, impiedicand bacteriile sa patrunda in organismul tau. Mierea de salcam este recomandata, in general, in procesul de crestere a imunitatii, insa toate produsele albinelor sunt adevarate fantani de sanatate: propolis, laptisorul de matca, ceara, inlusiv polenul.

Familia oleaginoaselor

Din aceasta familie fac parte nucile, alunele, arahidele, migdalele, insa cele, care duc la cresterea eficienta a imunitatii tale sunt nucile. Toate contin vitamina B si proteine si ajuta la eliminarea infectiilor. Poti consuma miez de nuca in combinatii cu celelalte fructe din aceasta categorie, insa, atentie la cantitate, excesul generand o senzatie de greutate si greata usoara.

Carnea

Pana acum, alimentatia este perfecta pentru un vegetarian, insa ce face un carnivor, de unde isi mai ia energia necesara? Cu siguranta ar spune ca prefera sa aiba imunitatea mai scazuta decat sa cada pe strada, in conditiile in care nu isi administreaza minimul de calorii necesare. Ei bine, avem o veste buna si pentru carnivori. Persoanele care consuma in fiecare zi carne de vita, isi asigura cantitatea necesara de zinc. Zincul este o minerala  ce contribuie la cresterea numarului de celule albe din sange si impiedica aparitia infectiilor. Zincul mai poate fi luat si din carnea de pasare de curte, iaurt sau lapte.

Ai un arsenal intreg la dispozitie in lupta ta cu virusii si bolile specifice anotimpului rece, asadar, folosete-l!. Nu uita de ceaiuri si adu-ti aminte sa iti mentii sistemul imunitar crescut inainte de a te imbolnavi.

Comentarii

comentarii

Un Comentariu
  1. Anul asta chiar am avut probleme cu sanatatea, pentru ca am racit de mai multe ori. Nu imi gaseam explicatia, mai ales ca iau tot felul de suplimente alimentare, chiar si echinaceea pentru intarirea sistemului imunitar. Explicatia e simpla: alimentatia mea e cam saraca in legume si fructe.

Ultimele Articole

SlimArt FLOREASCA
Calea Floreasca, Nr. 91-111
Telefon: 0754.22.00.50